Δεύτερο κύμα ονομάζεται η εποχή που η αγορά του καφέ από προϊόν των σουπερμάρκετ για σπιτική κατανάλωση, πέρασε στην αγορά των μεγάλων αλυσίδων καφέ και στην κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού.
Ο καφές αλλάζει πρόσωπο και γίνεται πιο ποιοτικός. Ο καφές πλέον πλασάρεται ως εμπειρία και όχι σαν ένα απλό ρόφημα. Λέξεις όπως artisan, latte, espresso και barista μπαίνουν στο καθημερινό λεξιλόγιο των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον εξερευνούν και μαθαίνουν απολαμβάνοντας τον καφέ τους εκτός σπιτιού.
Ο καταναλωτής γνωρίζει ροφήματα, όπως το espresso, το latte. Το 2ο κύμα έφερε καλύτερης ποιότητας ροφήματα και σύστησε στον κόσμο τον καφέ καθώς πλέον τον απολάμβανε εκτός σπιτιού. Καθιέρωσε ροφημάτα με βάση τον espresso και διάδοσε τον Arabica. Έδωσε έμφαση στην ποιότητα και στη γνώση και καλλιέργησε μιας φιλοσοφίας γύρω από τον καφέ.